Diensten

Onze telefonisch dienstverlening bestaat uit drie componenten:

  1. Efficiënte agendaplanning:
    Telefonische triage o.b.v. NGH-standaard waar consulten, visites en zelfzorgadviezen worden gepland volgens de werkwijze van de huisarts.
     
  2. Spreekuurmanagement:

Naast een efficiënte agendaplanning verwerkt UwEerstelijn de uitvoerende werkzaamheden zoals verwijzingen (via zorgdomein) de receptenlijn en overige zaken.

  1. Telefonische overloop:

De overloop van het inkomend telefoonverkeer wordt opgevangen door UwEerstelijn. Dit op basis van de door de huisarts vastgestelde criteria.

Werkwijze:

  • We nemen op professionele wijze de telefoon over waarbij uw patiënten geen onderscheid ervaren omdat wij Uw werkwijze hanteren
  • Procedures en protocollen van de praktijk hebben wij paraat in ons informatiesysteem.
  • Alles binnen de richtlijnen van de wet AVG.
  • Dossiers worden via beveiligde lijnen gebruikt en blijven binnen uw eigen ICT-netwerk.
  • De huisarts heeft volledig inzicht in de handelswijze en productie van de UwEerstelijn medewerker doordat iedereen werkt op eigen codes.
  • De aanspreekpunten voor uw praktijk zullen altijd dezelfde zijn.
  • Er is een vast wekelijks overleg voor de reguliere zaken. Voor acute zaken is een directe lijn voorhanden. Daarnaast is een escalatieroute afgesproken.

 

Op dit moment is UwEerstelijn op verschillende dagdelen beschikbaar. De operationele voorbereiding om de telefonische dienstverlening over te nemen bedraagt twee tot vier weken. Voor de maandag- en dinsdagochtend en dinsdagmiddag is de voorbereidingsduur op dit moment maximaal twee weken.

Terug naar boven